Panoramio

Τοπωνύμια και αφιερώματα της Αθήνας, της Αττικής και της Ελλάδας και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα…

Ανεμόπτερο – Ανεμοπλάνο Το πρώτο αεροσκάφος

Ανεμόπτερα Ανεμοπλάνα 2

Ανεμόπτερα Ανεμοπλάνα 1

Ανεμόπτερο – Ανεμοπλάνο Το πρώτο αεροσκάφος

Το Ανεμόπτερο ή Ανεμοπλάνο υπήρξε το πρώτο αεροσκάφος με το οποίο ο άνθρωπος κατάφερα να πετάξει και να διανύσει μεγάλες αποστάσεις κάνοντας εναέρια πτήση.

Τα αερόστατα υπήρχαν εδώ και εβδομήντα χρόνια και οι πτήσεις τους απεδείκνυαν ότι αντικείμενα βαρύτερα από τον αέρα μπορούν να πετάξουν, αν υπάρχουν κατάλληλοι άνεμοι και ανοδικά ρεύματα.

 

Ανεμόπτερα Ανεμοπλάνα 3
Φυλλάδιο της εποχής
George Cayley
Τζωρτζ Κέιλυ

Η ιστορία της δημιουργίας του Ανεμόπτερου

Ο Άγγλος μηχανικός Τζωρτζ Κέιλυ (George Cayley) το 1809 ήταν ο πρώτος που μελέτησε επιστημονικά τις συνθήκες υπό τις οποίες ένα αντικείμενο βαρύτερο από τον αέρα μπορεί να πετάξει, θεμελιώνοντας έτσι την επιστήμη της Αεροδυναμικής.

Ο Κέιλυ αντιλήφθηκε ότι για να πετάξει ένα τέτοιο αντικείμενο πρέπει να έχει σταθερά φτερά, σαν τα μεμβρανώδη πτερύγια ενός ιπτάμενου σκίουρου, και όχι κινούμενα φτερά, σαν τα φτερά των πουλιών.

Προσδιόρισε το βασικό σχήμα που θα είχαν στο μέλλον τα Αεροπλάνα:

  • Πτερύγια
  • Ουρά
  • Αεροδυναμική άτρακτο
  • Πηδάλιο

Αντιλήφθηκε επίσης ότι θα χρειάζονταν μια μηχανή με έλικα για να μπορούν να κινούνται ενάντια στον άνεμο, γνώριζε όμως ότι εκείνη την εποχή δεν υπήρχε καμιά μηχανή που να έχει τόσο μικρό βάρος και τόσο μεγάλη ισχύ ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτόν τον σκοπό.

Το 1853 ο Κέιλυ κατασκεύασε το πρώτο αεροσκάφος που είχε την κατάλληλη αεροδυναμική διαμόρφωση ώστε να μπορεί να αερολισθαίνει και να υψώνεται με τα ανοδικά ρεύματα.

Το σκάφος αυτό ονομάσθηκε Ανεμόπτερο ή Ανεμοπλάνο.

Το Αεροσκάφος έπρεπε να δοκιμαστεί και ο Κέιλυ ήταν πολύ ηλικιωμένος για μια τέτοια δοκιμή.

Ο Κέιλυ λοιπόν διέταξε τον αμαξά του να κάνει την πρώτη πτήση με το ανεμόπτερο.

Ο αμαξάς διαμαρτυρήθηκε έντονα, αλλά τελικά υπάκουσε.

Κάλυψε πετώντας απόσταση 500 μέτρων και επέζησε.

 

Ανεμόπτερα Ανεμοπλάνα 4 Ανεμόπτερα Ανεμοπλάνα 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατά το δεύτερο μισό του δέκατου ένατου αιώνα, η Ανεμοπορία έγινε ένα διαδεδομένο άθλημα, όπως ήταν ο Αεροστατισμός κατά το πρώτο μισό του αιώνα και κέρδισε πολλούς και φανατικούς οπαδούς και θα οδηγούσε αργότερα στην δημιουργία του Αεροπλάνου.