
Η πρόσοψη του PS2 FAT
Για σχεδόν τρεις δεκαετίες, κανένας κατασκευαστής κονσόλας δεν είχε ποτέ κυριαρχήσει δύο κύκλους κονσόλας back-to-back.
Είτε λόγω αναπόφευκτου εφησυχασμού, η εγγενής απαίτηση της αγοράς για πρωτοτυπία ή κάποιο είδος εταιρικής κατάρας, όποτε ένας κατασκευαστής κονσόλας είχε κυριαρχήσει στην αγορά, φαινόταν πάντα να μειώνεται τη δεύτερη φορά.
Το Super Nintendo είχε πλησιάσει στην αναπαραγωγή της τεράστιας επιτυχίας της NES, αλλά τελικά έχασε το μερίδιο αγοράς και πούλησε λιγότερες κονσόλες σε κάθε περιοχή σε σύγκριση με τον προκάτοχό του.
Το 1995, ακόμη και αν το αρχικό PlayStation είχε “βάλει φωτιά” στην αγορά των βιντεοπαιχνιδιών, ο πρόεδρος του PlayStation Europe Chris Deering ήταν ήδη αποφασισμένος να νικήσει την κατάρα της δεύτερης κονσόλας.

Το 1995, ακόμη και αν το αρχικό PlayStation είχε προκαλέσει φλεγμονή στην αγορά των βιντεοπαιχνιδιών, ο πρόεδρος του PlayStation Europe Chris Deering ήταν ήδη αποφασισμένος να νικήσει την κατάρα της δεύτερης κονσόλας.
“Από την πρώτη μέρα στο PS1, άρχισα να σκέφτομαι τι θα έκανα για να βεβαιωθώ ότι το PS2 θα μπορούσε να κερδίσει τον δεύτερο γύρο”, δήλωσε ο Deering στην Eurogamer σε μια συνέντευξη του 2010. “Η Nintendo και η SEGA δεν είχαν κερδίσει δύο συνεχόμενα. Συνήθιζα να λέμε ότι ήταν σαν να κερδίζουμε δύο χρυσά μετάλλια σε δύο ολυμπιακούς αγώνες πλάτης-πλάτης – απλά δεν συνέβη ποτέ. Έτσι το έθεσα ως προσωπικό στόχο. “

Ο αέρας της αλλαγής
Τον Μάρτιο του 1999, η πλούσια συνάντηση της PlayStation της Sony ήταν αγνώριστη σε σύγκριση με τη μέτρια αποκάλυψη που επικεντρώθηκε στους προγραμματιστές της παρθενικής κονσόλας της πέντε χρόνια πριν.
Ίσως η πιο σημαντική στιγμή της αποκάλυψης του PS2 ήρθε όταν ο πρόεδρος της Sony Norio Ohga ανέβηκε στη σκηνή για να μιλήσει για την υπερηφάνειά του που προσδίδει το όνομα της εταιρείας στο PlayStation.
Η ομιλία έδειξε πόσο μακριά είχε φτάσει η επιχείρηση PlayStation από τις πρώτες μέρες του PS1, όταν η Sony αρνήθηκε φημισμένα να συνδέσει το όνομά της στην κονσόλα, σε περίπτωση που το επικίνδυνο ταξίδι της στη βιομηχανία παιχνιδιών έριξε το σεβάσμιο της, 50χρονης μάρκας και πολλοί από τους υπεύθυνους της εταιρείας προσπάθησαν ακόμη και να αποτρέψουν την επιχείρηση από την κατασκευή μιας συσκευής παιχνιδιών.
Οι πάνω από 50 εκατομμύρια πωλήσεις κονσόλας έκτοτε θα ηρεμούσαν την όλη κατάσταση (και αυτό το ποσοστό θα διπλασιαζόταν) και το ’99 το PlayStation ήταν ένα από τα κορυφαία τμήματα κερδών στην εταιρεία, αντιπροσωπεύοντας το ένα τέταρτο όλων των λειτουργικών κερδών εκείνης της χρονιάς.

Και άλλες ιστορίες...
Η αρχή της εποχής των Video Games